Volem ser Respectats a les Carreteres
Ja n'hi ha prou de menysprear al col•lectiu ciclista
Desesperació seria la paraula que defineix el sentiment del col·lectiu ciclista.
Dia rere dia anem sentint notícies de la mort de companys, de notícies de companys que han quedat malferits o de companys que, per sort, ha quedat en un ensurt.
Crec que ja va essent hora de dir prou, ja va essent hora de parar aquesta xacra, ja va essent hora que ens unim i anem plegats a parar això”
Aquest és el sentir d'un ciclista, en Jordi Masferrer Pesarrodona i que reflecteix clarament el que la totalitat del col·lectiu ciclista està patint.
Des de la Federació Catalana de Ciclisme i en nom de tots els Clubs afiliats, reiterem que la nostra prioritat és respectar i ser respectats a les carreteres.
Per això exigim a l'Administració autonòmica i en especial al govern central una Nova Llei de Seguretat Viària per millorar la protecció al col·lectiu ciclista i sancionar amb fermesa als que, amb la seva actitud prepotent, atempten contra la vida dels ciclistes.
Llistem els 10 Punts del Manifest Reivindicatiu llegit en les darreres concentracions ciclistes , fetes en diferents punts del País, per demanar més Seguretat Viaria pels Ciclistes.
1 Recolzament total a la Reforma del Codi Penal a favor de #PorUnaLeyJusta , per tal que torni al Codi Penal la imprudència en qualsevol dels seus graus
2 Creació d’una Unitat Especial d’Agents Ciclistes camuflats per a sancionar aquelles conductes de vehicles a motor que comprometin la seguretat dels grups ciclistes a les hores i trams més freqüentats.
3 Intensificar els controls de drogues i alcohol en aquells llocs coincidents amb zones de festa i rutes habituals de ciclistes.
4 Implementació urgent de reducció de velocitat tots els caps de setmana, des de les 7 hores fins a les 15 hores, en aquells trams freqüentats per ciclistes
5 Campanyes en positiu sobre les grans avantatges de l’ús de la bicicleta i consells per a la seguretat viària.
6 Incorporació d’una assignatura obligatòria de seguretat viària i mobilitat sostenible en l’Educació Primària.
7 Recompte de ciclistes en diferents llocs estratègics per a conèixer l’evolució dels accidents en tot el país.
8 Impuls governamental al Pla Estratègic Estatal de la Bicicleta, com a solució global a una mobilitat sostenible i segura.
9 Obligatorietat d’instal·lació en els vehicles nous d’un sistema intern de control d’alcoholèmia, que condicioni la posta en marxa a un resultat negatiu, tal i com recomana el Consell de l’ Unió Europea.
10 En aquelles vies interurbanes de presència freqüent de ciclistes, senyalització horitzontal cada Km i en punts estratègics d’una marcació de referència de la distància de 1,5 m.