Balanç de la darrera reunió amb motiu de la C17
Aquest dilluns 30 de gener i a les 10h del matí ha tingut lloc la reunió programada entre la Direcció General de carreteres, la FCC i els clubs de les comarques de Osona, Ripollès i La Garrotxa. Hi han assistit: Jordi Follia , Director General de carreteres i Ferran Camps, responsable del servei de seguretat viària; De Vic ha vingut Joan Torras, de Roda de Ter Josep Toneu, de Ripoll Eudald Capdevila, de Torelló Josep Casado, Anna Cid i German Vela i de Manlleu Crispí Arenas; Per part de la FCC Albert Pol, Francesc Moradell i Joaquim Vilaplana.
La reunió tenia com objectiu aconseguir del Sr. Follia el compromís que permeti als ciclistes circular per la C17 en el tram que va de Vic a Ripoll. Desprès de 3 manifestacions amb gran quantitat de ciclistes, els clubs de la comarca, amb el suport de la FCC, volíem deixar el tema solucionat i tancat.
El Sr. Follia ha sigut reiteratiu en el apartat de la seguretat, incidint en la perillositat del túnels i amb la diferència de velocitat entre vehicles i bicicletes. En la seva opinió, la C17 només ha estat concebuda com a via per vehicles a motor i en cap cas per a ciclistes.
Davant la pregunta de: quina és la via més segura per els ciclistes?. L'única resposta és la via alternativa. O sigui, carreteres secundàries sense vorals, de poca amplada, de doble direcció, corbes amb poca visibilitat i amb trams malmesos per falta de manteniment. Queda clar que la contradicció és evident. No és un problema de seguretat, no, és pura tossuderia del Sr. Follia.
Al insistir sobre el pas pels túnels, se li ha ofert la possibilitat d'obligar als ciclistes a circular amb roba reflectant i llums. Resposta negativa. No accedeix.
Donat que tots els assistents hem exposat arguments que si més no posaven en dubte la teoria del Sr. Follia, aquest ha decidit que s'ho pensarà millor. Deixa el tema obert i és compromet a donar una resposta per escrit en pocs dies. A les 11,45h és dona per acabada la reunió.
Fora del edifici, tant els clubs com la FCC hem acordat que per donar més força als nostres arguments podria ser bo demanar a un tècnic especialitzat una avaluació de riscos entre la C17 i les vies secundaries.
Text: Joaquim Vilaplana