03/05/2010
Pista
L\'Ajuntament de Mataró vol enderrocar el velòdrom de la ciutat
L'Ajuntament del municipi de Mataró vol portar a terme un projecte cultural anomenat El Triangle-Molins, que consisteix en crear un teatre auditori. El problema és que el lloc on es vol fer ja està ocupat: allà hi són la piscina municipal i el velòdrom de Mataró, que ja fa més de sis dècades que acull a ciclistes de tot arreu i és un dels més antics de la península.
L'excusa que té l'Ajuntament per tirar endavant amb el projecte és que les instal·lacions esportives estan molt malmeses, però això és conseqüència de la falta d'inversió i l'abandó per part de la mateixa administració del municipi. En els darrers 20 anys, l'Ajuntament no s'ha responsabilitzat de cap tipus de condicionament del velòdrom, fins al punt que Joan Medina, anterior tècnic del velòdrom, en algunes ocasions va haver de reparar ell mateix els forats que hi havia a la pista.
Tot i l'estat precari del velòdrom, avui dia continuen rodant i entrenant pràcticament a diari els més de 15 nens i nenes de l'Escola de Ciclisme i Tecnificació de la Federació Catalana de Ciclisme, dirigida per Ismael Carrete. A més, l'Esport Ciclista Mataró està en procés dengegar una nova escola que, si bé no està creada encara, ja està rodant per la pista. Tot i que més esporàdicament, l'Escola de Ciclisme David Molinero de Blanes també hi porta a la canalla a rodar i passar una bona estona. És a dir que ens trobem davant un greu problema, ja que si l'Ajuntament de Mataró tira endavant amb l'enderrocament del velòdrom, una part important del ciclisme base de Catalunya es veurà sense recursos.
És important destacar també que, a més dels infants, a la pista de Mataró hi acudeixen molts ciclistes de diferents edats i categories. I és que aquest velòdrom, que es va inaugurar al 1946 conta amb unes característiques idònies que el fan únic per rodar i millor la tècnica a sobre de la bicicleta. L'actual tècnic, Ismael Carrete, també recorda que l'instal·lació forma part del patrimoni esportiu de la ciutat del Maresme.
Com a conseqüència d'aquesta situació, l'Esport Ciclista Mataró i el Centre de Tecnificació de Mataró han expressat el seu malestar davant la decisió de l'Ajuntament, i reclamen la manca de comunicació que aquest organisme ha demostrat amb el col·lectiu ciclista, ja que a cap comunicat o roda de premsa els van tenir en compte.
La proposta de l'Ajuntament de Mataró ha impulsat la creació de la plataforma Salvem el Velòdrom de Mataró, que ja compta amb el recolzament de més de mil persones. Els promotors de la plataforma creuen que si s'enderroca el velòdrom, se n'hauria de crear un de nou. El problema és que l'Ajuntament en cap moment ha donat senyals de que hi vagi a construir un altre. La plataforma va fer una crida el passat 15 d'abril a tots els ciclistes de Catalunya, amb el lema Atenció ets imprescindible!, per tal de reunir un bon grapat de gent en contra d'aquesta injustícia. A la crida hi va assistir també un canal de televisió que va gravar la manifestació per mostrar a la resta de comunitat la importància que té aquesta pista pel col·lectiu ciclista. La presidenta de la Federació Catalana de Ciclisme, Carme Mas, també va ser entrevistada per la televisió local del Maresme, on va manifestar el seu descontent i el rebuig absolut a la decisió que ha pres l'Ajuntament de Mataró.
A Catalunya només hi ha sis velòdroms, i cap està cobert. Per aquest motiu, Mataró hauria d'aprofitar aquest trist esdeveniment per impulsar la construcció de la primera pista coberta de la comunitat catalana.
L'excusa que té l'Ajuntament per tirar endavant amb el projecte és que les instal·lacions esportives estan molt malmeses, però això és conseqüència de la falta d'inversió i l'abandó per part de la mateixa administració del municipi. En els darrers 20 anys, l'Ajuntament no s'ha responsabilitzat de cap tipus de condicionament del velòdrom, fins al punt que Joan Medina, anterior tècnic del velòdrom, en algunes ocasions va haver de reparar ell mateix els forats que hi havia a la pista.
Tot i l'estat precari del velòdrom, avui dia continuen rodant i entrenant pràcticament a diari els més de 15 nens i nenes de l'Escola de Ciclisme i Tecnificació de la Federació Catalana de Ciclisme, dirigida per Ismael Carrete. A més, l'Esport Ciclista Mataró està en procés dengegar una nova escola que, si bé no està creada encara, ja està rodant per la pista. Tot i que més esporàdicament, l'Escola de Ciclisme David Molinero de Blanes també hi porta a la canalla a rodar i passar una bona estona. És a dir que ens trobem davant un greu problema, ja que si l'Ajuntament de Mataró tira endavant amb l'enderrocament del velòdrom, una part important del ciclisme base de Catalunya es veurà sense recursos.
És important destacar també que, a més dels infants, a la pista de Mataró hi acudeixen molts ciclistes de diferents edats i categories. I és que aquest velòdrom, que es va inaugurar al 1946 conta amb unes característiques idònies que el fan únic per rodar i millor la tècnica a sobre de la bicicleta. L'actual tècnic, Ismael Carrete, també recorda que l'instal·lació forma part del patrimoni esportiu de la ciutat del Maresme.
Com a conseqüència d'aquesta situació, l'Esport Ciclista Mataró i el Centre de Tecnificació de Mataró han expressat el seu malestar davant la decisió de l'Ajuntament, i reclamen la manca de comunicació que aquest organisme ha demostrat amb el col·lectiu ciclista, ja que a cap comunicat o roda de premsa els van tenir en compte.
La proposta de l'Ajuntament de Mataró ha impulsat la creació de la plataforma Salvem el Velòdrom de Mataró, que ja compta amb el recolzament de més de mil persones. Els promotors de la plataforma creuen que si s'enderroca el velòdrom, se n'hauria de crear un de nou. El problema és que l'Ajuntament en cap moment ha donat senyals de que hi vagi a construir un altre. La plataforma va fer una crida el passat 15 d'abril a tots els ciclistes de Catalunya, amb el lema Atenció ets imprescindible!, per tal de reunir un bon grapat de gent en contra d'aquesta injustícia. A la crida hi va assistir també un canal de televisió que va gravar la manifestació per mostrar a la resta de comunitat la importància que té aquesta pista pel col·lectiu ciclista. La presidenta de la Federació Catalana de Ciclisme, Carme Mas, també va ser entrevistada per la televisió local del Maresme, on va manifestar el seu descontent i el rebuig absolut a la decisió que ha pres l'Ajuntament de Mataró.
A Catalunya només hi ha sis velòdroms, i cap està cobert. Per aquest motiu, Mataró hauria d'aprofitar aquest trist esdeveniment per impulsar la construcció de la primera pista coberta de la comunitat catalana.