L'alcalde de Lleida ha adelantat que l'Ajuntament de Lleida prioritzarà la millora del carril bicicleta, la connexió dels ja existents i el foment de l'ús d'aquest mitjà de transport i amb aquest objectiu hi destinarà una partida pressupostària específica l'any vinent. També ha explicat que en l'actualitat totes les noves obres, rotondes i vies inclouen ja el carril bici, infraestructura que també es contempla dins dels projectes del fons estatal d'inversió local. Ros ha remarcat l'aposta de la Paeria per l'ús de la bicicleta amb iniciatives com la que s'aprova aquest divendres al ple, el nou Centre BTT de la Mitjana o la iniciativa de col.locar un circuit de competició a Gardeny: "Estem treballant pel foment de la bicicleta des de dues vessants: com a eina de mobilitat i com a eina lúdica".
Lalcalde de Lleida ha presidit la presentació del Congrés, en el marc de la qual sha signat el conveni de col·laboració entre lAjuntament de Lleida i la fundació ECA Bureau Veritas. També hi han assistit Esteve Tomàs, Director del Programa per a la Mobilitat i Grans Infraestructures del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i Xavier Corominas, Director General de la Fundació ECA Bureau Veritas. Tomàs ha remarcat la idoneïtat de Lleida per acollir un congrés d'aquestes característiques, perquè la ciutat combina la part urbana i industrial amb l'entorn natural.
Durant les dues jornades de conferències, debats i taules rodones que conformaran el III Congrés de la Bicicleta, es mostraran les innovacions del sector i es coneixeran iniciatives dèxit a països europeus, capdavanters en lús de la bicicleta. També es posaran de manifest els múltiples avantatges de prioritzar la bicicleta davant daltres mitjans, que es resumeixen en dos beneficis clars: una millora per la salut dels ciutadans i ciutadanes i una millora en la sostenibilitat mediambiental. En aquesta edició del congrés sestudiarà la legislació i les infraestructures a lentorn de la bicicleta (normatives, aparcaments, intermodalitat..).
El congrés, que es realitza cada dos anys, pren el relleu de la primera edició realitzada al forum de Barcelona lany 2006 i de la segona edició que es va portar a terme a lHospitalet de Llobregat, el 2008. Trobades que van aconseguir donar impuls a iniciatives tant importants pel sector com el llançament de la bicicleta pública a Espanya o la constitución, al 2009, de la Red de Ciudades por la Bicicleta. Aquesta associació està integrada per més de 60 municipis espanyols que posen de manifest la voluntat de treballar en el foment de lús de la bicicleta. Lacord signat avui estableix que lAjuntament de Lleida aportarà 20.000 euros per a lorganització daquest congrés. El congrés, que aplegarà més de 1000 persones, se celebrarà a la Llotja- Palau de Congressos i Convencions. A la ciutat de Lleida hi ha actualment 27,1 kilòmetres de carril bici i està previst ampliar la xarxa en 7 kilòmetres aproximadament durant aquest mateix any. Els nous recorreguts de carril bici estan relacionats amb les actuacions que es realitzen al Pont de Príncep de Viana, el Vial en perllongació del mateix Pont, lAvinguda Vila rodona, el carrer riu Ebre o la passarel·la de República del Paraguai. A més, dintre dels projectes del Fons Estatal dInversió Local està previst instal·lar més de 100 estacionaments de bicicleta repartits per la ciutat.
Fotografia: desquerra a dreta, Sara Mestres - Regidora de mobilitat. Ajuntament de Lleida; Àngel Ros - Alcalde de Lleida; Esteve Tomàs - Director del Programa per a la Mobilitat i Grans Infraestructures. Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Generalitat de Catalunya; Xavier Corominas - Director General de la Fundació ECA Bureau Veritas;
Font fotografia: Hermínia Sirvent