Concentracions i Manifest per millorar la Seguretat Viària

29/05/2017
Federació

Concentracions i Manifest per millorar la Seguretat Viària

Aquest passat diumenge abans de la sortida de les proves esportives federades, i sota la pancarta del 1,5 m, s’ha guardat un minut de silenci en record dels ciclistes víctimes d’accidents de trànsit, i s’ha fet lectura del Manifest reivindicatiu signat per la Federación Española de Ciclismo i totes les Federacions Autonòmiques de Ciclisme:

 

Des de totes les associacions que representen al col·lectiu ciclista, tant ciclistes federats, practicants, aficionats o usuaris habituals de les vies públiques, desitgem transmetre la nostra profunda preocupació per la situació d’extrema vulnerabilitat en la que es troba l’usuari de la bicicleta.

En les últimes setmanes, s’ha agreujat aquesta situació amb nombrosos accidents i morts tràgiques.

Tenim la urgent necessitat de protegir a un col·lectiu format per milions de persones usuàries de la bicicleta.

Exigim al Govern i a les Administracions Públiques, les següents mesures i la posta en marxa d’un pla de xoc per tal d’evitar més accidents de forma immediata:

   

1   Recolzament total a la Reforma del Codi Penal a favor de #PorUnaLeyJusta , per tal que torni al Codi Penal la imprudència en qualsevol dels seus graus

 

2  Creació d’una Unitat Especial d’Agents Ciclistes camuflats per a sancionar aquelles conductes de vehicles a motor que comprometin la seguretat dels grups ciclistes a les hores i trams més freqüentats.

 

3  Intensificar els controls de drogues i alcohol en aquells llocs coincidents amb  zones de festa i rutes habituals de ciclistes.

 

 4   Implementació urgent de reducció de velocitat tots els caps de setmana, des de les 7 hores fins a les 15 hores, en aquells trams freqüentats per ciclistes 

 
5  Campanyes en positiu sobre les grans avantatges de l’ús de la bicicleta i consells per a la seguretat viària.

      

6  Incorporació d’una assignatura obligatòria de seguretat viària i mobilitat sostenible en l’Educació Primària.

 

7  Recompte de ciclistes en diferents llocs estratègics per a conèixer l’evolució dels accidents en tot el país.

 

8  Impuls governamental al Pla Estratègic Estatal de la Bicicleta, com a solució global  a una mobilitat sostenible i segura.

 

9 Obligatorietat d’instal·lació en els vehicles nous d’un sistema intern de control d’alcoholèmia, que condicioni la posta en marxa a un resultat negatiu, tal i com recomana el Consell de l’ Unió Europea.

 

10 En aquelles vies interurbanes de presència freqüent de ciclistes, senyalització horitzontal cada Km i en punts estratègics d’una marcació de referència de la distància de 1,5 m.